Unutmaktan mıdır, alışmaktan mıdır bilinmez; sık sık geçmişi gözden yitiririz. Oysa geçmiş, bir yere gitmez. Yanına “bugün”ü alarak “yarın”a akar. Türkiye'de 60'lı ve 70'li yıllar, popüler müzik adına önemli adımların atıldığı yıllardır. Halk şarkılarını Batı'nın popüler enstrümanlarıyla icra etmenin; Doğu ve Batı enstrümanlarının bir arada kullanılmasının; halk şairi örneklerinin Batılı formlarda bestelenmesinin; Batılı çalışmalara Türkçe söz yazılmasının ve bütün bu çerçeve içinde ortaya konan “sentez” çalışmalarının o yıllarda yarattığı tartışmalar, müzik hayatımıza önemli bazı değişimleri de beraberinde getirmiştir.
Unutmaktan mıdır, alışmaktan mıdır bilinmez; sık sık geçmişi gözden yitiririz. Oysa geçmiş, bir yere gitmez. Yanına “bugün”ü alarak “yarın”a akar. Türkiye'de 60'lı ve 70'li yıllar, popüler müzik adına önemli adımların atıldığı yıllardır. Halk şarkılarını Batı'nın popüler enstrümanlarıyla icra etmenin; Doğu ve Batı enstrümanlarının bir arada kullanılmasının; halk şairi örneklerinin Batılı formlarda bestelenmesinin; Batılı çalışmalara Türkçe söz yazılmasının ve bütün bu çerçeve içinde ortaya konan “sentez” çalışmalarının o yıllarda yarattığı tartışmalar, müzik hayatımıza önemli bazı değişimleri de beraberinde getirmiştir.