İçindekiler : ÖN SÖZ KISALTMALAR GİRİŞ BİRİNCİ BÖLÜM: ABDÜLKÂDİR MERÂĞÎ'NİN HAYATI VE ESERLERİ I-HAYATI 1- Yaşadığı Çevre 2- Doğduğu Yer ve Doğum Tarihi 3- Ailesi ve Çocukluğu 4- Eğitimi ve Tahsili 5- Çalıştığı Siyaset Adamları 6- Mûsikîye ve Şiire İlgisi 7- Bestekârlığı ve Şahsiyeti II-ESERLERİ İKİNCİ BÖLÜM: XIV. YÜZYIL TÜRK MÛSİKÎSİ NAZARİYATI VE ŞERHU'L-EDVÂR'IN YERİ I- XIV. YÜZYILDA TÜRK MÛSİKÎSİ II- ŞERHU'L-EDVÂR'IN XIV. YÜZYIL TÜRK MÛSİKÎSİ NAZARİYÂTINDAKİ YERİ A- ŞERHU'L-EDVÂR'IN ÖZELLİKLERİ 1- Şerhu'l-Edvâr'ın İçeriği 2- Şerhu'l-Edvâr'ın Nüshaları 3- Şerhu'l-Edvâr'ın Kaynakları B- ŞERHU'L-EDVÂR'IN İNCELENMESİ 1- Abdülkâdir Merâğî'nin Mûsikî Anlayışı a- Ses Teorisi b- Perdeler ve Uzunluk Oranları c- Aralık ve Aralıklarda Uyum ve Uyumsuzluk d- Makam Âvâze ve Şubeler e- Ud Tellerinin Düzeni ve Seslerin Çıkartılmısa f- Abdülkâdir Merâği'de İkâ' ile ilgili Devirler g- Ud'da Mızrap Vuruş Tarzı ve Bazı Beste Örnekleri 2- Abdülkâdir Merâğî'nin Şerhu'l-Edvâr'da Getirdiği Yenilikler 3- Şerhu'l-Edvâr'ın Türk Mûsikîsi Açısından Önemi SONUÇ EKLER I- ŞERHU'L-EDVÂR'IN TÜRKÇE TERCÜMESİ II- ABDÜLKÂDİR MERÂĞÎ'NİN KULLANDIĞI BAŞLICA MÛSİKÎ TERİMLERİ III- ŞERHU'L-EDVÂR'IN ORJİNAL NÜSHASININ KAPAK İLK VE SON SAYFA SURETLERİ IV- ŞERHU'L-EDVÂR'IN TOPKAPI NÜSHASI
İçindekiler : ÖN SÖZ KISALTMALAR GİRİŞ BİRİNCİ BÖLÜM: ABDÜLKÂDİR MERÂĞÎ'NİN HAYATI VE ESERLERİ I-HAYATI 1- Yaşadığı Çevre 2- Doğduğu Yer ve Doğum Tarihi 3- Ailesi ve Çocukluğu 4- Eğitimi ve Tahsili 5- Çalıştığı Siyaset Adamları 6- Mûsikîye ve Şiire İlgisi 7- Bestekârlığı ve Şahsiyeti II-ESERLERİ İKİNCİ BÖLÜM: XIV. YÜZYIL TÜRK MÛSİKÎSİ NAZARİYATI VE ŞERHU'L-EDVÂR'IN YERİ I- XIV. YÜZYILDA TÜRK MÛSİKÎSİ II- ŞERHU'L-EDVÂR'IN XIV. YÜZYIL TÜRK MÛSİKÎSİ NAZARİYÂTINDAKİ YERİ A- ŞERHU'L-EDVÂR'IN ÖZELLİKLERİ 1- Şerhu'l-Edvâr'ın İçeriği 2- Şerhu'l-Edvâr'ın Nüshaları 3- Şerhu'l-Edvâr'ın Kaynakları B- ŞERHU'L-EDVÂR'IN İNCELENMESİ 1- Abdülkâdir Merâğî'nin Mûsikî Anlayışı a- Ses Teorisi b- Perdeler ve Uzunluk Oranları c- Aralık ve Aralıklarda Uyum ve Uyumsuzluk d- Makam Âvâze ve Şubeler e- Ud Tellerinin Düzeni ve Seslerin Çıkartılmısa f- Abdülkâdir Merâği'de İkâ' ile ilgili Devirler g- Ud'da Mızrap Vuruş Tarzı ve Bazı Beste Örnekleri 2- Abdülkâdir Merâğî'nin Şerhu'l-Edvâr'da Getirdiği Yenilikler 3- Şerhu'l-Edvâr'ın Türk Mûsikîsi Açısından Önemi SONUÇ EKLER I- ŞERHU'L-EDVÂR'IN TÜRKÇE TERCÜMESİ II- ABDÜLKÂDİR MERÂĞÎ'NİN KULLANDIĞI BAŞLICA MÛSİKÎ TERİMLERİ III- ŞERHU'L-EDVÂR'IN ORJİNAL NÜSHASININ KAPAK İLK VE SON SAYFA SURETLERİ IV- ŞERHU'L-EDVÂR'IN TOPKAPI NÜSHASI