Besteleme çalışmalarının eğitime dönük bir alt boyutunu oluşturan Okul Müziği veya Eğitim Müziği besteciliği, farklı tür ve düzeylerde ele alınabilecek olup asıl olarak müziğin eğitimsel işlevlerinin doğal bir uzantısı olarak görülebilir. Bu bakımdan eğitim müziği besteciliğinin en temel ve en can alıcı noktasını Çocuk ve Gençlik Şarkılarının oluşturduğu söylenebilir. Benzer bir yaklaşımla, 2006 İlköğretim müzik dersi öğretim programının temel ekseni de oyun- dans- devinim unsuru üzerine teşkil edilmiş olup çocukların müziği yaparak, yaşayarak her yönden içselleştirmesi amaçlanmıştır. Dolayısıyla hem okul öncesi, hem de ilköğretim düzeyinde ya da yeni adıyla Temel Eğitim boyutunda çocuk şarkılarına olan gereksinim artmıştır. Çocuklar doğrudan veya dolaylı olarak müzikle sürekli etkileşmekte veya karşılaşmaktadırlar. Ancak, eğitim müziği besteciliğinde şarkılar vasıtasıyla müziğin engin gücünden doğru ve etkili olarak yararlanabilmek için dikkat edilmesi gereken önemli husus hem şarkı sözü yazımında, hem şarkı müziği bestelemede ve hem de eşlikleme boyutlarında Çocuğa Görelik ilkesinin göz önünde bulundurulmasına özen göstermektir.
Besteleme çalışmalarının eğitime dönük bir alt boyutunu oluşturan Okul Müziği veya Eğitim Müziği besteciliği, farklı tür ve düzeylerde ele alınabilecek olup asıl olarak müziğin eğitimsel işlevlerinin doğal bir uzantısı olarak görülebilir. Bu bakımdan eğitim müziği besteciliğinin en temel ve en can alıcı noktasını Çocuk ve Gençlik Şarkılarının oluşturduğu söylenebilir. Benzer bir yaklaşımla, 2006 İlköğretim müzik dersi öğretim programının temel ekseni de oyun- dans- devinim unsuru üzerine teşkil edilmiş olup çocukların müziği yaparak, yaşayarak her yönden içselleştirmesi amaçlanmıştır. Dolayısıyla hem okul öncesi, hem de ilköğretim düzeyinde ya da yeni adıyla Temel Eğitim boyutunda çocuk şarkılarına olan gereksinim artmıştır. Çocuklar doğrudan veya dolaylı olarak müzikle sürekli etkileşmekte veya karşılaşmaktadırlar. Ancak, eğitim müziği besteciliğinde şarkılar vasıtasıyla müziğin engin gücünden doğru ve etkili olarak yararlanabilmek için dikkat edilmesi gereken önemli husus hem şarkı sözü yazımında, hem şarkı müziği bestelemede ve hem de eşlikleme boyutlarında Çocuğa Görelik ilkesinin göz önünde bulundurulmasına özen göstermektir.