Çalışmaya konu olan eser, 28. Alay Bandosu Mûsikî Serçavuşu Ahmed Salih'in, 1910'dan 1934'e kadar yaklaşık 25 yıllık bir sürede notaya aldığı eserlerden oluşan bir repertuar defteridir.
Toplamda 149 eserin bulunduğu defterde, günümüzde unutulmuş birçok eserin notası mevcuttur.
Yapılan çalışmanın amacı, bu eserlerin günümüze ulaşması ve tekrardan Türk Mûsikîsi repertuarına kazandırılmasıdır.
Bu minvalde Ahmed Salih'in Bando Defteri'ni, aslını bozmadan günümüz mûsikî anlayışı ile tekrardan notaya aldık. Ayrıca defter vesilesi ile dönemin askerî bando mûsikîsini inceleme fırsatı bulduk ve bazı tespitlerde bulunduk. Defterin dikkat çeken özelliklerinden bazılarını şöyle sıralayabiliriz: Günümüzde kayıp eserleri içermesi, gelenekte pek görülmeyen notaya alınmış üç taksim örneği, üstelik bu taksimlerin usûl ile ölçülendirilmesi, Türk mûsikîsinin armonize edilme çabalarına dair ipuçları, dönemin nota anlayışı, alay bandolarının repertuarı...
Çalışmaya konu olan eser, 28. Alay Bandosu Mûsikî Serçavuşu Ahmed Salih'in, 1910'dan 1934'e kadar yaklaşık 25 yıllık bir sürede notaya aldığı eserlerden oluşan bir repertuar defteridir.
Toplamda 149 eserin bulunduğu defterde, günümüzde unutulmuş birçok eserin notası mevcuttur.
Yapılan çalışmanın amacı, bu eserlerin günümüze ulaşması ve tekrardan Türk Mûsikîsi repertuarına kazandırılmasıdır.
Bu minvalde Ahmed Salih'in Bando Defteri'ni, aslını bozmadan günümüz mûsikî anlayışı ile tekrardan notaya aldık. Ayrıca defter vesilesi ile dönemin askerî bando mûsikîsini inceleme fırsatı bulduk ve bazı tespitlerde bulunduk. Defterin dikkat çeken özelliklerinden bazılarını şöyle sıralayabiliriz: Günümüzde kayıp eserleri içermesi, gelenekte pek görülmeyen notaya alınmış üç taksim örneği, üstelik bu taksimlerin usûl ile ölçülendirilmesi, Türk mûsikîsinin armonize edilme çabalarına dair ipuçları, dönemin nota anlayışı, alay bandolarının repertuarı...