"Kültürel bir çözümleme, kültürel gösterenlerin saptanması ve yorumlanması ile mümkündür. Ne Doğulu ne Batılı olmayışımız, modern ile gelenek arasındaki alışverişimiz Türk kültürel hayatının özgün göstergelerini sunmaktadır. Batılılaşma olarak modernleşme projesi ile Anadolu kültürünün manevi aurası ve anlam katmanları karşılaştığında ortaya çıkan sentez, kendine özgü bir yorumlamayı gerektirmektedir. Arabesk, müzikal bir oluşumun ötesinde kültürel bir durumu tanımlamakta, modern olmaya çalışırken geleneğin şekil verici özelliğini gözler önüne sermektedir. Müslüm Gürses arabeski, arabesk müzik içinde 'damardan arabesk' olduğu için bizatihi kendine özgü bir kültürel algılayışın en belirgin işaretlerini ve davranış kalıplarını karşımıza çıkarmıştır. Müslümcülerin anlam dünyası üzerine konuşmanın kendisi bizzat haddi aşmaktır. Fakat bu çalışma; 'Kırk yılın başında halim hatırım Sorulsa ne yazar sorulmasa ne!' diyen Müslüm Gürses'in ve bu anlamda Müslümcülerin halini hatırını sorma çabasıdır." (Arka Kapak)
"Kültürel bir çözümleme, kültürel gösterenlerin saptanması ve yorumlanması ile mümkündür. Ne Doğulu ne Batılı olmayışımız, modern ile gelenek arasındaki alışverişimiz Türk kültürel hayatının özgün göstergelerini sunmaktadır. Batılılaşma olarak modernleşme projesi ile Anadolu kültürünün manevi aurası ve anlam katmanları karşılaştığında ortaya çıkan sentez, kendine özgü bir yorumlamayı gerektirmektedir. Arabesk, müzikal bir oluşumun ötesinde kültürel bir durumu tanımlamakta, modern olmaya çalışırken geleneğin şekil verici özelliğini gözler önüne sermektedir. Müslüm Gürses arabeski, arabesk müzik içinde 'damardan arabesk' olduğu için bizatihi kendine özgü bir kültürel algılayışın en belirgin işaretlerini ve davranış kalıplarını karşımıza çıkarmıştır. Müslümcülerin anlam dünyası üzerine konuşmanın kendisi bizzat haddi aşmaktır. Fakat bu çalışma; 'Kırk yılın başında halim hatırım Sorulsa ne yazar sorulmasa ne!' diyen Müslüm Gürses'in ve bu anlamda Müslümcülerin halini hatırını sorma çabasıdır." (Arka Kapak)