Cihat Aşkın’ın yaşamını, fikirlerini, hedeflerini, özlemlerini okuyucuya aktardığı, hayallerin ötesine ulaşabilmek için geçtiği dar sokakları aşmakta en başta kendine olan inancı, iyimserliği ve çalışkanlığıyla varlığını tanımladığı bu kitap, bir sanatçı biyografisi olmakla birlikte, müziğin kültürler arası köprü niteliğine işaret eden tarihsel bir serencamı da okuyucuya sunmaktadır. Bu anlatıda; bir yandan virtüöz bir sanatçının yaşamına tanıklık ediyor, diğer yandan Türkiye’de keman ve müzik eğitimi, sosyal yaşamda çocuk ve gençlerle müziğin etkileşimlerine dair çeşitli durum, olgu, vaka tespitleri, kişi ve olayların sosyal yaşama etkisi bağlamında yaklaşımlarını sorguluyoruz.
Cihat Aşkın, insanın bir dünya vatandaşı olarak yaşamasının, kendi kültürünü yaşaması ve özümsemesinden geçtiğini bilerek, hedeflediği ideallere Doğu ile Batı arasında kültürel köprü niteliğine kemanıyla ulaşmış, ülkemizin nadide bir keman ustası olarak tarihin sayfalarına kalıcı olarak iz bırakmıştır.
“Kültürel köprü niteliğimiz var fakat biz bunun farkında değiliz. Topraklarımız hem Doğu’nun kadim kültürlerini hem de Batı uygarlığının izlerini taşıyor. Ancak bu, tarih boyunca ayrıştırıcı, çelişkili bir yaklaşıma sebep oldu. Ben felsefemi ‘birleştiricilik’ üzerine kurdum. Her medeniyet kültürümüze bir şeyler bırakmış; değişik dillerde türkülerimiz. klasik Türk müziği, İslam kültürü, halk kültürü, iki yüzyıllık Batılılaşma, Cumhuriyetle gelen aydınlana var”
(Cihat Aşkın,2022).
Cihat Aşkın’ın yaşamını, fikirlerini, hedeflerini, özlemlerini okuyucuya aktardığı, hayallerin ötesine ulaşabilmek için geçtiği dar sokakları aşmakta en başta kendine olan inancı, iyimserliği ve çalışkanlığıyla varlığını tanımladığı bu kitap, bir sanatçı biyografisi olmakla birlikte, müziğin kültürler arası köprü niteliğine işaret eden tarihsel bir serencamı da okuyucuya sunmaktadır. Bu anlatıda; bir yandan virtüöz bir sanatçının yaşamına tanıklık ediyor, diğer yandan Türkiye’de keman ve müzik eğitimi, sosyal yaşamda çocuk ve gençlerle müziğin etkileşimlerine dair çeşitli durum, olgu, vaka tespitleri, kişi ve olayların sosyal yaşama etkisi bağlamında yaklaşımlarını sorguluyoruz.
Cihat Aşkın, insanın bir dünya vatandaşı olarak yaşamasının, kendi kültürünü yaşaması ve özümsemesinden geçtiğini bilerek, hedeflediği ideallere Doğu ile Batı arasında kültürel köprü niteliğine kemanıyla ulaşmış, ülkemizin nadide bir keman ustası olarak tarihin sayfalarına kalıcı olarak iz bırakmıştır.
“Kültürel köprü niteliğimiz var fakat biz bunun farkında değiliz. Topraklarımız hem Doğu’nun kadim kültürlerini hem de Batı uygarlığının izlerini taşıyor. Ancak bu, tarih boyunca ayrıştırıcı, çelişkili bir yaklaşıma sebep oldu. Ben felsefemi ‘birleştiricilik’ üzerine kurdum. Her medeniyet kültürümüze bir şeyler bırakmış; değişik dillerde türkülerimiz. klasik Türk müziği, İslam kültürü, halk kültürü, iki yüzyıllık Batılılaşma, Cumhuriyetle gelen aydınlana var”
(Cihat Aşkın,2022).
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,00 | 108,00 |
2 | 56,16 | 112,32 |
3 | 38,16 | 114,48 |
6 | 19,44 | 116,64 |
9 | 13,20 | 118,80 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,00 | 108,00 |
2 | 56,16 | 112,32 |
3 | 38,16 | 114,48 |
6 | 19,44 | 116,64 |
9 | 13,20 | 118,80 |