Cumhuriyet dönemi ile birlikte daha da belirginleşmeye başlayan “ulus-devlet” anlayışı, doğrudan olmasa da dolaylı olarak derleme faaliyetlerinin kapsamının genişlemesi ve yoğunluğunun artmasında en büyük faktörlerden birisi olmuştur. Yeni bir milli kimliğin inşasında genelde halk kültürü ürünlerine özelde ise türkülere yüklenen misyon, bu kültürel ürünlerin daha fazla araştırma ve inceleme konusu olmasını da beraberinde getirmiştir. Fakat yeni bir devletin kültürel temellerini oluşturma heyecanı ile ve de kıt-kanaat imkânla Darü’l Elhan tarafından bin bir zahmetle yapılan aynı zamanda daha sonra yapılan/yapılacak olan başka kurumsal derlemelere birinci dereceden referans olacak bu önemli külliyat (674 sözlü ve sözsüz halk ezgisi) bilerek veya bilmeyerek atıl bırakılmıştır.
Elbette halk müziğimiz açısından önem arz eden bu çalışmanın tozlu raflarda atıl durumda kalmasına gönül razı gelemezdi. Bu minval üzere ömrünü bu işlere vakfetmiş bir icracı sanatçı-araştırmacı ve müzikolog-akademisyen olarak bir araya gelip uzmanlık alanlarımız çerçevesinde görev paylaşımı ile yaklaşık yüz yıl öncesine ait bu önemli külliyatın tümünü adeta bir arkeolog hassasiyeti ile restore ederek yok olmaktan kurtarıp hizmete sunmuş bulunuyoruz.
Dünyada ve ülkemizdeki halk müziği derlemelerinin kültürel önemi dikkate alındığında; çok yönlü (tarihi, sosyal, siyasi, kültürel, sanatsal) amaç taşıyan “Darü’l Elhan Halk Müziği Külliyatı” başlığı altında 3 Cilt (Toplam 1600 ss.) yeni bir kitap olarak hizmete sunulan “Darü’l Elhan Külliyatı” çalışması ile takribi bundan on beş yıl sonra (1937-1952 arası) yapılan Ankara Devlet Konservatuvarı Derlemeleri ile daha sonra yıllarda başlayıp da günümüze kadar gelen tüm kurumsal ve şahsi derlemelerin her yönüyle sorgulanmasını mecbur kılmaktadır. Özetle söylemek gerekirse Anadolu Türk halk müziği ilgili doğrudan ya da dolaylı olarak yazılan; kitap, makale, bildiri, tez, araştırma, şifai ahkam vb. literatür müelliflerinden yaşayanlar kendi yazdıklarını, yazıp da dünyasını değiştirenlere ait literatür ise başkaları tarafından gözden geçirilmek durumundadır.
Yapılan çalışma sonucunda halk bilimi açısından ortaya çıkan bir kısım gerçeklerin ve bahsi geçen aksamaların biraz da konunun kendi tabiatından ve döneme ilişkin yaşam şeklinden kaynaklandığının elbette ki farkındayız. Ancak yaklaşık yüz yıl öncesinde bilerek ya da bilmeyerek görmezlikten gelinen 3 ciltten oluşan bu kaynak külliyatın hiç olmazsa yüz yıl sonra kıymetlendirilip çok yönlü istifade edilmesi en büyük arzu ve dileğimizdir.
Cumhuriyet dönemi ile birlikte daha da belirginleşmeye başlayan “ulus-devlet” anlayışı, doğrudan olmasa da dolaylı olarak derleme faaliyetlerinin kapsamının genişlemesi ve yoğunluğunun artmasında en büyük faktörlerden birisi olmuştur. Yeni bir milli kimliğin inşasında genelde halk kültürü ürünlerine özelde ise türkülere yüklenen misyon, bu kültürel ürünlerin daha fazla araştırma ve inceleme konusu olmasını da beraberinde getirmiştir. Fakat yeni bir devletin kültürel temellerini oluşturma heyecanı ile ve de kıt-kanaat imkânla Darü’l Elhan tarafından bin bir zahmetle yapılan aynı zamanda daha sonra yapılan/yapılacak olan başka kurumsal derlemelere birinci dereceden referans olacak bu önemli külliyat (674 sözlü ve sözsüz halk ezgisi) bilerek veya bilmeyerek atıl bırakılmıştır.
Elbette halk müziğimiz açısından önem arz eden bu çalışmanın tozlu raflarda atıl durumda kalmasına gönül razı gelemezdi. Bu minval üzere ömrünü bu işlere vakfetmiş bir icracı sanatçı-araştırmacı ve müzikolog-akademisyen olarak bir araya gelip uzmanlık alanlarımız çerçevesinde görev paylaşımı ile yaklaşık yüz yıl öncesine ait bu önemli külliyatın tümünü adeta bir arkeolog hassasiyeti ile restore ederek yok olmaktan kurtarıp hizmete sunmuş bulunuyoruz.
Dünyada ve ülkemizdeki halk müziği derlemelerinin kültürel önemi dikkate alındığında; çok yönlü (tarihi, sosyal, siyasi, kültürel, sanatsal) amaç taşıyan “Darü’l Elhan Halk Müziği Külliyatı” başlığı altında 3 Cilt (Toplam 1600 ss.) yeni bir kitap olarak hizmete sunulan “Darü’l Elhan Külliyatı” çalışması ile takribi bundan on beş yıl sonra (1937-1952 arası) yapılan Ankara Devlet Konservatuvarı Derlemeleri ile daha sonra yıllarda başlayıp da günümüze kadar gelen tüm kurumsal ve şahsi derlemelerin her yönüyle sorgulanmasını mecbur kılmaktadır. Özetle söylemek gerekirse Anadolu Türk halk müziği ilgili doğrudan ya da dolaylı olarak yazılan; kitap, makale, bildiri, tez, araştırma, şifai ahkam vb. literatür müelliflerinden yaşayanlar kendi yazdıklarını, yazıp da dünyasını değiştirenlere ait literatür ise başkaları tarafından gözden geçirilmek durumundadır.
Yapılan çalışma sonucunda halk bilimi açısından ortaya çıkan bir kısım gerçeklerin ve bahsi geçen aksamaların biraz da konunun kendi tabiatından ve döneme ilişkin yaşam şeklinden kaynaklandığının elbette ki farkındayız. Ancak yaklaşık yüz yıl öncesinde bilerek ya da bilmeyerek görmezlikten gelinen 3 ciltten oluşan bu kaynak külliyatın hiç olmazsa yüz yıl sonra kıymetlendirilip çok yönlü istifade edilmesi en büyük arzu ve dileğimizdir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 350,00 | 350,00 |
2 | 182,00 | 364,00 |
3 | 123,67 | 371,00 |
6 | 63,00 | 378,00 |
9 | 42,78 | 385,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 350,00 | 350,00 |
2 | 182,00 | 364,00 |
3 | 123,67 | 371,00 |
6 | 63,00 | 378,00 |
9 | 42,78 | 385,00 |