İhsan Özgen 1942’de Urfa’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Kilis ve Ankara’ da tamamladıktan sonra İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi’ne girdi, 1968 yılında mezun oldu. Müzik ve resme erken yaşlarda başlayan sanatçı üniversite yıllarında müziğe ağırlık verdi. T.R.T. İstanbul Radyosu’nda başlayan profesyonel müzisyenliği İ.T.Ü Türk Musikisi Devlet Konservatuarı’ndaki öğretim görevi ile devam etti. 1980’lerde N. Metaksas ile Boğaziçi Topluluğu’nu, daha sonra Anatolya’yı kurdu. Türk ve Rum bestecilerin çalınmamış eserlerini repertuvarına alarak Atina ve Selanik’te büyük dinleyici kitlelerine ulaştı. Konserler için gittiği Paris, Amsterdam, Boston, New York, Floransa, Berlin, Stockholm gibi şehirlerin müze ve galerilerinde klasiklerden modern ustalara kadar büyük ressamların eserlerini dikkatle inceledi, reprodüksiyonlarından kopyalar yaptı, sanat tarihi ve sanatçılar hakkındaki kitap ve yayınları takip etti. U.C.S.C Etnomüzikoloji bölümünün daveti üzerine gittiği Kaliforniya’da Amerikalı modern besteci Lou Harrison’la tanıştı. Onun Uzakdoğu müzikleri üzerine çalışmalarını gördü. Pentatonik gamlar ve ritimlerin eserlerine yansıması dikkatini çekti. Onun keman, vurma çalgılar ve barok yaylıları için yazdığı bir parçasını kemençeyle aynı çalgılar eşliğinde çaldı. Yine bu gezi sırasında Hintli flüt ustası ve besteci Deepak Ram’la San Francısco’da bir konser için çalıştı. Dönüşte bu çalışmalardan etkilenerek kemençe viyolonsel için “Uzak” isimli eserini yazdı. Sanatçı son yıllarda konser icracılığına aralıklarla devam etmiş olsa da şimdi deneme yazıları, resim ve müzik kompozisyonları üzerine çalışmaktadır. Son eseri olan keman ve viyolonsel için yazdığı “Üç Nefes Üzerine Çeşitlemeler”i değerli keman virtüozu Cihat Aşkın ve viyolonselci Yelda Özgen Öztürk tarafından C.R.R. konser salonlarında seslendirilmiştir. Yazarın Sanatı Yaşamak, Avludaki Ses(Pan) adlı kitapları, yaylı çalgılar için yazdığı eserleri, LP ve CD’leri bulunmaktadır.