Aras Yayıncılık, Kimseye Etmem Şikâyet adlı nihâvend şarkısıyla hafızalara kazınan Kemani Sarkis Efendi Suciyan'ın eserlerini müzikseverlerle buluşturuyor. 1885 yılında Beşiktaş'ta doğan, müziğe olan sevgisini babası Üsküdarlı Kemençeci Onnik'ten alan Sarkis Suciyan, evde başlayan müzik eğitimini dönemin ünlü müzik hocalarından olan Kemani Aliksan Ağa'yla sürdürdü. Kemani Sarkis Suciyan, 1910'lu yıllara gelindiğinde, İstanbul genelinde nam salmış, aranan bir sanatçıydı. Kemani Sarkis Efendi Suciyan: Hayatı ve Eserleri adlı çalışma, yakın zamana kadar sadece otuz kadar esere imza attığı tahmin edilen müzisyenin saklı kalmış onlarca eserini bir araya getiriyor. Birçok eseri anonim olarak kaydedilen, bazıları ise başkaca bestekârlara mal edilen Kemani Sarkis Suciyan hakkında yayımlanmış ilk kapsamlı çalışma olma özelliğini taşıyan bu kitapta, sanatçının, “Ermeni Notası” olarak da bilinen Hampartzum notalarıyla farklı makamlarda bestelediği 100 şarkı ve kantosunu, batı nota sistemiyle izleme fırsatı sunuluyor. Kitapta ayrıca, Kemani Sarkis'in kardeşinin torunu Talin Suciyan'ın kaleme aldığı bir önsöz ile babası Hamparsum Suciyan'la yaptığı bir sözlü tarih çalışması yer alıyor. Hampartzum Notalarıyla Kemani Sarkis Suciyan Eserlerinden Örnekler başlıklı ek bölüm ise müzik araştırmacıları için önemli bir kaynak niteliğinde. 1921 yılında doğduğu şehri terk ederek ailesiyle birlikte Fransa'ya göç eden ve 1943 yılında hayata gözlerini yumana dek Paris'te yaşamını sürdüren Kemani Sarkis Efendi Suciyan, ardında, Emelimle sevdim seni, hayatım sana kurban; Seni sevmek kabahat mi güzelim?; Darıldın mı gülüm bana? gibi, sıklıkla icra edilen ölümsüz eserler bıraktı. Kemani Sarkis'in kemanı halen Paris'te, oğlu Vagharchag Sassoun Soudjian'ın ikinci eşi Suzanne Soudjian tarafından muhafaza edilmektedir. Kimseye etmem şikâyet, ağlarım ben hâlime Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime Perde-i zulmet çekilmiş korkarım ikbalime Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime
Aras Yayıncılık, Kimseye Etmem Şikâyet adlı nihâvend şarkısıyla hafızalara kazınan Kemani Sarkis Efendi Suciyan'ın eserlerini müzikseverlerle buluşturuyor. 1885 yılında Beşiktaş'ta doğan, müziğe olan sevgisini babası Üsküdarlı Kemençeci Onnik'ten alan Sarkis Suciyan, evde başlayan müzik eğitimini dönemin ünlü müzik hocalarından olan Kemani Aliksan Ağa'yla sürdürdü. Kemani Sarkis Suciyan, 1910'lu yıllara gelindiğinde, İstanbul genelinde nam salmış, aranan bir sanatçıydı. Kemani Sarkis Efendi Suciyan: Hayatı ve Eserleri adlı çalışma, yakın zamana kadar sadece otuz kadar esere imza attığı tahmin edilen müzisyenin saklı kalmış onlarca eserini bir araya getiriyor. Birçok eseri anonim olarak kaydedilen, bazıları ise başkaca bestekârlara mal edilen Kemani Sarkis Suciyan hakkında yayımlanmış ilk kapsamlı çalışma olma özelliğini taşıyan bu kitapta, sanatçının, “Ermeni Notası” olarak da bilinen Hampartzum notalarıyla farklı makamlarda bestelediği 100 şarkı ve kantosunu, batı nota sistemiyle izleme fırsatı sunuluyor. Kitapta ayrıca, Kemani Sarkis'in kardeşinin torunu Talin Suciyan'ın kaleme aldığı bir önsöz ile babası Hamparsum Suciyan'la yaptığı bir sözlü tarih çalışması yer alıyor. Hampartzum Notalarıyla Kemani Sarkis Suciyan Eserlerinden Örnekler başlıklı ek bölüm ise müzik araştırmacıları için önemli bir kaynak niteliğinde. 1921 yılında doğduğu şehri terk ederek ailesiyle birlikte Fransa'ya göç eden ve 1943 yılında hayata gözlerini yumana dek Paris'te yaşamını sürdüren Kemani Sarkis Efendi Suciyan, ardında, Emelimle sevdim seni, hayatım sana kurban; Seni sevmek kabahat mi güzelim?; Darıldın mı gülüm bana? gibi, sıklıkla icra edilen ölümsüz eserler bıraktı. Kemani Sarkis'in kemanı halen Paris'te, oğlu Vagharchag Sassoun Soudjian'ın ikinci eşi Suzanne Soudjian tarafından muhafaza edilmektedir. Kimseye etmem şikâyet, ağlarım ben hâlime Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime Perde-i zulmet çekilmiş korkarım ikbalime Titrerim mücrim gibi baktıkça istikbalime