...19. yüzyılda küçük gitarlar için yazılan ve günümüzde de geçerliğini koruyan pedagojik materyallerin gitar eğitimine başlangıç aşamasında izledikleri yöntemler, bugün gitarın daha da büyümesi [tel-sap boyu] nedeni ile önemli teknik ve fiziksel güçlüklere ve dolayısı ile zaman kaybına yol açmaktadır: 1- Birinci pozisyonda, sol el parmaklarını eşit oranda çalıştırabilmek açısından gitar eğitimine uygun doğal bir dizi yoktur. 2- Sol kolun gövdeden uzak olması, omuz ve kolda gerginlik yaratır. 4- Bu pozisyonda sık kullanılan boş tellerin salınım mesafesi, sağ el tekniğinin gelişimini olumsuz yönde etkiler 5- Klavyede, yukarı pozisyonlardaki perdelerin öğrenilmesi uzun zaman alır. 6- Öğrenci ile gitar arasında bütünleşme sağlamak ve gitara hakimiyet güçleşir. Yukarıdaki problemlere çözüm getirmek ve öğrenmeyi çabuklaştırmak amacıyla gitarın zengin olanaklarının incelenerek, eğitime başlangıçta, birinci pozisyondan başka bir konumun seçilmesi ve bu doğrultuda eğitsel çalışmaların yapılması gerektiği düşüncesi ile alternatif bir yöntem geliştirmeye çalıştım. Yedinci pozisyonu temel aldığım bu yöntemin, doğal, aşamalı ve monotonluktan uzak olmasına özen gösterdim. Öğrencilerin gitarın klavyesindeki doğal notaların yerlerini kolayca öğrenmeleri için, değiştirme işaretlerini (diyez-bemol-naturel) özellikle kullanmadım.... Bekir Küçükay İstanbul Ünv. Devlet Konservatuarı
...19. yüzyılda küçük gitarlar için yazılan ve günümüzde de geçerliğini koruyan pedagojik materyallerin gitar eğitimine başlangıç aşamasında izledikleri yöntemler, bugün gitarın daha da büyümesi [tel-sap boyu] nedeni ile önemli teknik ve fiziksel güçlüklere ve dolayısı ile zaman kaybına yol açmaktadır: 1- Birinci pozisyonda, sol el parmaklarını eşit oranda çalıştırabilmek açısından gitar eğitimine uygun doğal bir dizi yoktur. 2- Sol kolun gövdeden uzak olması, omuz ve kolda gerginlik yaratır. 4- Bu pozisyonda sık kullanılan boş tellerin salınım mesafesi, sağ el tekniğinin gelişimini olumsuz yönde etkiler 5- Klavyede, yukarı pozisyonlardaki perdelerin öğrenilmesi uzun zaman alır. 6- Öğrenci ile gitar arasında bütünleşme sağlamak ve gitara hakimiyet güçleşir. Yukarıdaki problemlere çözüm getirmek ve öğrenmeyi çabuklaştırmak amacıyla gitarın zengin olanaklarının incelenerek, eğitime başlangıçta, birinci pozisyondan başka bir konumun seçilmesi ve bu doğrultuda eğitsel çalışmaların yapılması gerektiği düşüncesi ile alternatif bir yöntem geliştirmeye çalıştım. Yedinci pozisyonu temel aldığım bu yöntemin, doğal, aşamalı ve monotonluktan uzak olmasına özen gösterdim. Öğrencilerin gitarın klavyesindeki doğal notaların yerlerini kolayca öğrenmeleri için, değiştirme işaretlerini (diyez-bemol-naturel) özellikle kullanmadım.... Bekir Küçükay İstanbul Ünv. Devlet Konservatuarı