Halk müziğinin kendine özgü etkinlik alanı yanında, diğer müziklere, öncelikle sanat ve eğitim müziklerine kaynak olması yönünden önemi büyüktür. Pek çok sanat eseri bu kaynaktan yararlanılarak ya da esinlenilerek yaratılmıştır. Günümüzün müzik eğitiminde "Çağdaş Sanat Müziği" anlayışına giden yolun başında halk müziğini görürüz. Bu aynı zamanda çevreden hareket etme ilkesinin gereğidir de. Yine sanat müziğinde olduğu gibi, eğitim müziği için yazılan eserlerde de halk müziğinin etkileri izlenebilir. Bu etkiler, bir bakıma o memleketin eğitim müziğinin özelliklerini kapsar. Yurdumuzda yeni kuşaklara çokseslilik alışkanlığının ve zevkinin verilmesinde, yine halk müziğimizden yola çıkılmalıdır. Ayrıca, çoksesliliğe gidişte insan sesinin, koronun başta yer alması da, birçok yönlerden olduğu gibi, öncelikle etkileme yönünden işimizi kolaylaştıracaktır. Bu dergide topladığım türkülerin, asıllarına bağlı kalınarak, sadece gerektiğinde giriş ve bitiriş müziği eklenmiş, ses sınırları dar tutulmuş ve çokseslilik yönünden de sadelik ve kolaylık göz önünde bulundurularak bir okul veya gençlik korosunun söyleyebileceği biçimde düzenlenmiştir. Böylece bir türküden, bir koro eseri haline getirilmiş olan daha zor eserlere geçiş olanağı sağlamıştır. Hepsi koroya uygulanmış olan bu türkü demetinin, koro çalışmalarına yardımcı ve yararlı olacağına inanıyorum.
Halk müziğinin kendine özgü etkinlik alanı yanında, diğer müziklere, öncelikle sanat ve eğitim müziklerine kaynak olması yönünden önemi büyüktür. Pek çok sanat eseri bu kaynaktan yararlanılarak ya da esinlenilerek yaratılmıştır. Günümüzün müzik eğitiminde "Çağdaş Sanat Müziği" anlayışına giden yolun başında halk müziğini görürüz. Bu aynı zamanda çevreden hareket etme ilkesinin gereğidir de. Yine sanat müziğinde olduğu gibi, eğitim müziği için yazılan eserlerde de halk müziğinin etkileri izlenebilir. Bu etkiler, bir bakıma o memleketin eğitim müziğinin özelliklerini kapsar. Yurdumuzda yeni kuşaklara çokseslilik alışkanlığının ve zevkinin verilmesinde, yine halk müziğimizden yola çıkılmalıdır. Ayrıca, çoksesliliğe gidişte insan sesinin, koronun başta yer alması da, birçok yönlerden olduğu gibi, öncelikle etkileme yönünden işimizi kolaylaştıracaktır. Bu dergide topladığım türkülerin, asıllarına bağlı kalınarak, sadece gerektiğinde giriş ve bitiriş müziği eklenmiş, ses sınırları dar tutulmuş ve çokseslilik yönünden de sadelik ve kolaylık göz önünde bulundurularak bir okul veya gençlik korosunun söyleyebileceği biçimde düzenlenmiştir. Böylece bir türküden, bir koro eseri haline getirilmiş olan daha zor eserlere geçiş olanağı sağlamıştır. Hepsi koroya uygulanmış olan bu türkü demetinin, koro çalışmalarına yardımcı ve yararlı olacağına inanıyorum.