Müziğin Görselliği Ayşe Kalay

Müziğin Görselliği

%10 indirimli
39,00TL
35,10TL
Stok Kodu
978-9944-115-26-1
Boyut
13.5 x 21
Sayfa Sayısı
184
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
1
Basım Tarihi
Ocak 2008
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
Türkçe
978-9944-115-26-1
2702
Müziğin Görselliği
Müziğin Görselliği
35.10

Hangi ortam olursa olsun müzik dinleme eyleminin tekrara yönelik bir yapısı vardır. Radyo ve televizyon gibi izleyicilerin yayınları kontrol edemedikleri ortamlarda bile, müzik parçalarının yayın akışında tekrarları olmaktadır. Yeni piyasaya çıkmış olan müzik parçalarının bu tekrar sıklığı daha fazladır. Bireylerin kendi seçtikleri müzikleri dinledikleri ortamlarda da yine tekrar durumu söz konusudur, çünkü insanlar dinlemekten hoşlandıkları müzik parçalarını tekrar tekrar dinleyebilirler. 1951 yılında bir radyo yayıncısı olan Storz'un aklına parlak bir fikir geldi. Neden kendi radyo istasyonlarında da plakları bar müşterilerinin juke-box'ta çaldığı şekilde tekrar tekrar çalmasınlardı? Bu yeni uygulamanın başarılı olabilmesi için radyo yayın akışının hızlandırılarak sıkıcılıktan kurtarılması gerekiyordu. Spikerler haberleri hızlı okuyacak, önceden kaydedilmiş reklamlar karışık seslerle neşelenecek ve disc jokeyler programlarını yayınlarken, şakalar, espriler eşliğinde programlarını kişiselleştirdikleri duygusunu yansıtacaklardı. Şüphesiz müzik dinleyicisi açısından tekrarın önemini anlayan ilk kişi Storz değildi. Az sayıda birkaç popüler şarkıyı yayınlama düşüncesi, en azından on yılı aşkın sürede ayakta duran Your Hit Parade adlı Amerikan yayıncılık kurumu kadar eskiydi. 1934'te radyoda başlayıp, 1950'de televizyona taşınan bu haftalık şov ülkenin en sevilen şarkılarını on numaradan bir numaraya doğru çalarak tekrarlıyordu...

Hangi ortam olursa olsun müzik dinleme eyleminin tekrara yönelik bir yapısı vardır. Radyo ve televizyon gibi izleyicilerin yayınları kontrol edemedikleri ortamlarda bile, müzik parçalarının yayın akışında tekrarları olmaktadır. Yeni piyasaya çıkmış olan müzik parçalarının bu tekrar sıklığı daha fazladır. Bireylerin kendi seçtikleri müzikleri dinledikleri ortamlarda da yine tekrar durumu söz konusudur, çünkü insanlar dinlemekten hoşlandıkları müzik parçalarını tekrar tekrar dinleyebilirler. 1951 yılında bir radyo yayıncısı olan Storz'un aklına parlak bir fikir geldi. Neden kendi radyo istasyonlarında da plakları bar müşterilerinin juke-box'ta çaldığı şekilde tekrar tekrar çalmasınlardı? Bu yeni uygulamanın başarılı olabilmesi için radyo yayın akışının hızlandırılarak sıkıcılıktan kurtarılması gerekiyordu. Spikerler haberleri hızlı okuyacak, önceden kaydedilmiş reklamlar karışık seslerle neşelenecek ve disc jokeyler programlarını yayınlarken, şakalar, espriler eşliğinde programlarını kişiselleştirdikleri duygusunu yansıtacaklardı. Şüphesiz müzik dinleyicisi açısından tekrarın önemini anlayan ilk kişi Storz değildi. Az sayıda birkaç popüler şarkıyı yayınlama düşüncesi, en azından on yılı aşkın sürede ayakta duran Your Hit Parade adlı Amerikan yayıncılık kurumu kadar eskiydi. 1934'te radyoda başlayıp, 1950'de televizyona taşınan bu haftalık şov ülkenin en sevilen şarkılarını on numaradan bir numaraya doğru çalarak tekrarlıyordu...

Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 35,10    35,10   
2 18,25    36,50   
3 12,40    37,21   
6 6,32    37,91   
9 4,29    38,61   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 35,10    35,10   
2 18,25    36,50   
3 12,40    37,21   
6 6,32    37,91   
9 4,29    38,61   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat