Müzik, Duyumların Güzel Oyunu %20 indirimli Semih Korucu

Müzik, Duyumların Güzel Oyunu

%20 indirimli
35,00TL
28,00TL
Stok Kodu
978-605-4518-65-4
Boyut
13,5 x 19,5
Sayfa Sayısı
96
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
Mayıs 2014
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
Türkçe
978-605-4518-65-4
6863
Müzik, Duyumların Güzel Oyunu
Müzik, Duyumların Güzel Oyunu
28.00

Semih Korucu, kitabına Batı kültürünün, yazı ve ses olarak iki ayrı düşünme ve biçimleme üzerinden okumasını yaparak başlar. Batı kültürünün ulaşıp geldiği avangard kuram ile yeşerip geldiği klasik olanı önce ayrı bölümler halinde ele alır. Son bölümdeyse ikisini bir arada. Alışılagelenin dışına taşarak, müziğe, ilk ağızdan atfedilmekte olan 'duygu' olarak değil, düşünme ve düşünmenin düşünülmesi üzerinden ulaşılan duygu olarak yönelir. Cümle ve temayı ve onların neden oldukları biçimi yeniden okumaya ve sorgulamaya girişir. Ki bu, en iyi bildiğimizi düşündüğümüz ve dinleme sırasında üzerinde kolayca anlaştığımız bir konu olarak bilinir. Ne zaman ki dinleme biter, okuma başlar, işler karışmaya ve aydınlanmaya başlar.

***

“Cümle bütün demektir. Bütünse, cümlenin de içinde bulunduğu, içine düştüğü, atıldığı şey. Cümle, bütün olmaya yönelmek arzusudur; bütün olarak bütünlüğe yönelir. Cümle, bütün olmaya ötekiyle yönelmek arzusudur da; öteki olmadan varolduğunu düşünmeyendir. Ötekiyle buluşma, etkileşmedir; kaynaşma, birleşme değil; bir arada, yan yana olmaktır: Anlamını öteki yoluyla edinme, varlığını onunla pekiştirmedir. Kendini öteki aracılığıyla da beğendirmek arzusuyla, arzudur; arzudadır. Öteki, hem kavuşulmak istenen hem de uzaklaşılmak istenendir: Hem kavuşulan güzellik, hem de kendi güzelliğine dönme arzusu verendir. Hem bütünlenme arzusudur hem de bütünlenmenin güzelliğinden kendini kıskanmadır.”

Semih Korucu, kitabına Batı kültürünün, yazı ve ses olarak iki ayrı düşünme ve biçimleme üzerinden okumasını yaparak başlar. Batı kültürünün ulaşıp geldiği avangard kuram ile yeşerip geldiği klasik olanı önce ayrı bölümler halinde ele alır. Son bölümdeyse ikisini bir arada. Alışılagelenin dışına taşarak, müziğe, ilk ağızdan atfedilmekte olan 'duygu' olarak değil, düşünme ve düşünmenin düşünülmesi üzerinden ulaşılan duygu olarak yönelir. Cümle ve temayı ve onların neden oldukları biçimi yeniden okumaya ve sorgulamaya girişir. Ki bu, en iyi bildiğimizi düşündüğümüz ve dinleme sırasında üzerinde kolayca anlaştığımız bir konu olarak bilinir. Ne zaman ki dinleme biter, okuma başlar, işler karışmaya ve aydınlanmaya başlar.

***

“Cümle bütün demektir. Bütünse, cümlenin de içinde bulunduğu, içine düştüğü, atıldığı şey. Cümle, bütün olmaya yönelmek arzusudur; bütün olarak bütünlüğe yönelir. Cümle, bütün olmaya ötekiyle yönelmek arzusudur da; öteki olmadan varolduğunu düşünmeyendir. Ötekiyle buluşma, etkileşmedir; kaynaşma, birleşme değil; bir arada, yan yana olmaktır: Anlamını öteki yoluyla edinme, varlığını onunla pekiştirmedir. Kendini öteki aracılığıyla da beğendirmek arzusuyla, arzudur; arzudadır. Öteki, hem kavuşulmak istenen hem de uzaklaşılmak istenendir: Hem kavuşulan güzellik, hem de kendi güzelliğine dönme arzusu verendir. Hem bütünlenme arzusudur hem de bütünlenmenin güzelliğinden kendini kıskanmadır.”

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat