Bu kitap tonaliteyi içselleştirip özellikle armoni temelinde kavramaya ve pekiştirmeye yönelik
teorik ve uygulamalı bir çalışma kitabıdır. Kitap iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde,
kitapta yer alan solfej parçalarının armoni alt yapısının daha anlaşılabilir olması amacıyla
temel teori konuları çeşitli örneklerle anlatılmıştır. Kitabın ikinci bölümünde ise öğrencilerin
"tonal sistemi kuran armoni çatısını" duyuşsal olarak içselleştirmeleri amacıyla, kitabın yazarı
tarafından bestelenmiş solfej okuma parçaları yer almaktadır. Okuma parçaları sıralanırken,
öğrencilerin bu armoni çatısını doğru, kalıcı ve bilinçli bir biçimde öğrenebilmeleri için
kolaydan zora ilkesi gözetilmiştir.
Kitaptaki okuma parçalarının her biri, yine kitapta anlatılan kuramsal konular ile uygulama
arasında ilişki kurulmasını amaçlayan ve bu suretle öğrencilerin çalıştıkları parçayı daha iyi
kavrayıp pekiştirmesini hedefleyen teorik analiz egzersizleridir.
Ayrıca kitapta; hız, gürlük ve artikülasyon gibi –müziğin olmazsa olmazı olan, ama
çoğunlukla göz ardı edilen– diğer unsurlar da ele alınmış ve uygularken öğreten bir yaklaşım
sergilenmiştir. Kitapta aynı zamanda, öğrencinin kendi kendine çalışma yöntemlerini
geliştirecek, okuma parçalarının nasıl çalışılması gerektiğine yönelik olarak yazılmış ayrıntılı
bir çalışma metodu önerisi de yer almaktadır.
* * *
Solfej dersleri verdiğim asistanlık yıllarımda özellikle başlangıç sınıflarında tonal dengeyi
armoni temeliyle birlikte oluşturmak için her tonun temel kalış akorlarını kırık akorlar halinde
dizileriyle birlikte ısrarla her ders öğrencilerime söyletirdim. Özellikle ilk kez okunacak olan
müziklerden önce bu çalışmayı yaptırmanın çok yararlarını gördüm.
Oya Çınar Kanık bu anlayış çerçevesinde tonalite hissini oluşturan en temel akor
bağlantılarını esas alıp bu bağlantıları işleyen harika solfej parçaları bestelemiş. Bu parçaların
özellikle tonal dengeyi oluşturan akor silsileleri üstünde hareket etmeleri öncelikle yeni
başlayan öğrencilerde tonalitenin armoni temelinde algılanıp doğal bir şekilde içselleştirilerek
öğrenilmesinde çok büyük katkıları olacağını geçmiş tecrübeme dayanarak rahatlıkla
söyleyebilirim.
Prof. Dr. Hasan Uçarsu, Besteci
MSGSÜ İstanbul Devlet Konservatuvarı
Bu kitap tonaliteyi içselleştirip özellikle armoni temelinde kavramaya ve pekiştirmeye yönelik
teorik ve uygulamalı bir çalışma kitabıdır. Kitap iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde,
kitapta yer alan solfej parçalarının armoni alt yapısının daha anlaşılabilir olması amacıyla
temel teori konuları çeşitli örneklerle anlatılmıştır. Kitabın ikinci bölümünde ise öğrencilerin
"tonal sistemi kuran armoni çatısını" duyuşsal olarak içselleştirmeleri amacıyla, kitabın yazarı
tarafından bestelenmiş solfej okuma parçaları yer almaktadır. Okuma parçaları sıralanırken,
öğrencilerin bu armoni çatısını doğru, kalıcı ve bilinçli bir biçimde öğrenebilmeleri için
kolaydan zora ilkesi gözetilmiştir.
Kitaptaki okuma parçalarının her biri, yine kitapta anlatılan kuramsal konular ile uygulama
arasında ilişki kurulmasını amaçlayan ve bu suretle öğrencilerin çalıştıkları parçayı daha iyi
kavrayıp pekiştirmesini hedefleyen teorik analiz egzersizleridir.
Ayrıca kitapta; hız, gürlük ve artikülasyon gibi –müziğin olmazsa olmazı olan, ama
çoğunlukla göz ardı edilen– diğer unsurlar da ele alınmış ve uygularken öğreten bir yaklaşım
sergilenmiştir. Kitapta aynı zamanda, öğrencinin kendi kendine çalışma yöntemlerini
geliştirecek, okuma parçalarının nasıl çalışılması gerektiğine yönelik olarak yazılmış ayrıntılı
bir çalışma metodu önerisi de yer almaktadır.
* * *
Solfej dersleri verdiğim asistanlık yıllarımda özellikle başlangıç sınıflarında tonal dengeyi
armoni temeliyle birlikte oluşturmak için her tonun temel kalış akorlarını kırık akorlar halinde
dizileriyle birlikte ısrarla her ders öğrencilerime söyletirdim. Özellikle ilk kez okunacak olan
müziklerden önce bu çalışmayı yaptırmanın çok yararlarını gördüm.
Oya Çınar Kanık bu anlayış çerçevesinde tonalite hissini oluşturan en temel akor
bağlantılarını esas alıp bu bağlantıları işleyen harika solfej parçaları bestelemiş. Bu parçaların
özellikle tonal dengeyi oluşturan akor silsileleri üstünde hareket etmeleri öncelikle yeni
başlayan öğrencilerde tonalitenin armoni temelinde algılanıp doğal bir şekilde içselleştirilerek
öğrenilmesinde çok büyük katkıları olacağını geçmiş tecrübeme dayanarak rahatlıkla
söyleyebilirim.
Prof. Dr. Hasan Uçarsu, Besteci
MSGSÜ İstanbul Devlet Konservatuvarı
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 90,00 | 90,00 |
2 | 46,80 | 93,60 |
3 | 31,80 | 95,40 |
6 | 16,20 | 97,20 |
9 | 11,00 | 99,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 90,00 | 90,00 |
2 | 46,80 | 93,60 |
3 | 31,80 | 95,40 |
6 | 16,20 | 97,20 |
9 | 11,00 | 99,00 |