Müzik Tarihi Başlangıcından Günümüze Müziğin Evrimi

Müzik Tarihi Başlangıcından Günümüze Müziğin Evrimi

%10 indirimli
0,00TL
0,00TL
Stok Kodu
978-975-343-267-2
Boyut
13,5 x 19,5
Sayfa Sayısı
360
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
2009
Kapak Türü
2. Hamur
Dili
Türkçe
978-975-343-267-2
6628
Müzik Tarihi Başlangıcından Günümüze Müziğin Evrimi
Müzik Tarihi Başlangıcından Günümüze Müziğin Evrimi
0.00

Mehmet Kaygısız, bu çalışmasında, müziğin tarihini, tarihten, felsefeden, kültürden, sanat ve estetikten önemli ölçüde yararlanarak, toplumcu kuram ışığında değerlendiriyor. Dünyada Avrupamerkezli yayınlar egemen olduğundan, müziğin serüvenini onların "verdiği kadarıyla" öğreniyoruz. Bu anlayışa göre, müziğin merkezi Avrupa'dır. Müzik orada başlayıp, orada sürmüş ve bugüne gelmiştir. Ayrıca Hıristiyanlığın (kilisenin) müziği geliştirdiği, Müslümanlığın ve diğer Doğu dinlerinin gerilettiği, dolayısıyla kilisenin ilerici, cami ve tapınakların gerici olduğu tezi işlenmektedir. Tarihi, toplumsal yapıdan bağımsızlaştırarak ele alan metafizik anlayışlar, konunun anlaşılmasını zorlaştırdığı gibi, Batı ve kilisenin üstünlüğü tezini işleyen Ari-ırk teorisine hizmet ediyor. Kaygısız, bu eserinde, çoğu kez tersyüz edilmiş müzik tarihini, ayakları üstüne oturtmaya çalışıyor. Bunu yaparken öznelcilikten kaçınarak, konuyu, mümkün olduğunca nesnel gerçeğe dayanarak, eleştirel bir görüşle ele almaya, müziğin serüvenini, tarihi gelişme sürecinde sebep-sonuç ilişkisi kurarak açıklamaya çalışıyor.

Mehmet Kaygısız, bu çalışmasında, müziğin tarihini, tarihten, felsefeden, kültürden, sanat ve estetikten önemli ölçüde yararlanarak, toplumcu kuram ışığında değerlendiriyor. Dünyada Avrupamerkezli yayınlar egemen olduğundan, müziğin serüvenini onların "verdiği kadarıyla" öğreniyoruz. Bu anlayışa göre, müziğin merkezi Avrupa'dır. Müzik orada başlayıp, orada sürmüş ve bugüne gelmiştir. Ayrıca Hıristiyanlığın (kilisenin) müziği geliştirdiği, Müslümanlığın ve diğer Doğu dinlerinin gerilettiği, dolayısıyla kilisenin ilerici, cami ve tapınakların gerici olduğu tezi işlenmektedir. Tarihi, toplumsal yapıdan bağımsızlaştırarak ele alan metafizik anlayışlar, konunun anlaşılmasını zorlaştırdığı gibi, Batı ve kilisenin üstünlüğü tezini işleyen Ari-ırk teorisine hizmet ediyor. Kaygısız, bu eserinde, çoğu kez tersyüz edilmiş müzik tarihini, ayakları üstüne oturtmaya çalışıyor. Bunu yaparken öznelcilikten kaçınarak, konuyu, mümkün olduğunca nesnel gerçeğe dayanarak, eleştirel bir görüşle ele almaya, müziğin serüvenini, tarihi gelişme sürecinde sebep-sonuç ilişkisi kurarak açıklamaya çalışıyor.

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat