İpek Çığ Çevikkaya 1976 yılında İstanbul'da doğdu. Piyano eğitimine 5 yaşında Suavi Serdaroğlu ile başladı. 1984 yılında İstanbul Devlet Konservatuarında Prof.Tuvana Altonun piyano sınıfında eğitimine devam etti. 1994 yılında Marmara Üniversitesi A.E.F Müzik Eğitimi Bölümü'nde Aytaç Rzagulieva'nın öğrencisi oldu ve 1998'de derece ile mezun oldu. 2003 yılında Doç. Dilek Batıbay yönetiminde 'Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Temel Teknik Güçlükler ve Çözümlerine Yönelik Çahşma Biçimleri' konulu tezini vererek yüksek lisansını tamamladı. Öğrencilik yıllarından itibaren 'eğitim müziği besteciliği 'ne duyduğu ilgi doğrultusunda çok sayıda çocuk şarkısı ve piyano eseri yazdı. Bunun yamsıra küçük çocuklara piyano eğitiminin hangi yöntemlerle verileceğini araştırmak üzere 1997 yılında Belarusian State Academy Of Music'te Prof. Sergei Varavko ile erken yaşta piyano eğitimi üzerine masterclass yaptı. Çocukları klasik batı müziğiyle buluşturmak ve müziği anlamalarını sağlamak amacıyla okullarda çok sayıda açıklamalı dinletiler düzenledi. Halen özellikle batı ülkelerinde piyano pedagojisi ile ilgili gelişmeleri takip etmekte yurt içi ve yurt dışında araştırmalarını sürdürmektedir.
İpek Çığ Çevikkaya 1976 yılında İstanbul'da doğdu. Piyano eğitimine 5 yaşında Suavi Serdaroğlu ile başladı. 1984 yılında İstanbul Devlet Konservatuarında Prof.Tuvana Altonun piyano sınıfında eğitimine devam etti. 1994 yılında Marmara Üniversitesi A.E.F Müzik Eğitimi Bölümü'nde Aytaç Rzagulieva'nın öğrencisi oldu ve 1998'de derece ile mezun oldu. 2003 yılında Doç. Dilek Batıbay yönetiminde 'Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Temel Teknik Güçlükler ve Çözümlerine Yönelik Çahşma Biçimleri' konulu tezini vererek yüksek lisansını tamamladı. Öğrencilik yıllarından itibaren 'eğitim müziği besteciliği 'ne duyduğu ilgi doğrultusunda çok sayıda çocuk şarkısı ve piyano eseri yazdı. Bunun yamsıra küçük çocuklara piyano eğitiminin hangi yöntemlerle verileceğini araştırmak üzere 1997 yılında Belarusian State Academy Of Music'te Prof. Sergei Varavko ile erken yaşta piyano eğitimi üzerine masterclass yaptı. Çocukları klasik batı müziğiyle buluşturmak ve müziği anlamalarını sağlamak amacıyla okullarda çok sayıda açıklamalı dinletiler düzenledi. Halen özellikle batı ülkelerinde piyano pedagojisi ile ilgili gelişmeleri takip etmekte yurt içi ve yurt dışında araştırmalarını sürdürmektedir.