Romanistanbul : Müzik ve Bir Dönüşüm Öyküsü

Romanistanbul : Müzik ve Bir Dönüşüm Öyküsü

%10 indirimli
16,00TL
14,40TL
Stok Kodu
978-975-0110-36-8
Boyut
13,5 X 21,5
Sayfa Sayısı
223
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
2009
Kapak Türü
Karton Kapak /Kitap Kağıdı
Dili
Türkçe
978-975-0110-36-8
7219
Romanistanbul : Müzik ve Bir Dönüşüm Öyküsü
Romanistanbul : Müzik ve Bir Dönüşüm Öyküsü
14.40

Tarihsel olarak Türkiye'deki eğlence piyasasının önemli bir parçası olan Roman müzisyenlerin müzik piyasasasındaki konumları, müzik piyasası/kayıt endüstrisi ile geleneksel müzik üretiminin karşılıklı ve karmaşık ilişkisi çerçevesinde tartışılması gereken bir konudur. 1960'tan sonra kayıt endüstrisinin yaygınlaşarak genişlemesi ile birlikte Roman müzisyenler müzik piyasasında önemli bir ağırlık edindiler. 1990'larla beraber esen "world music" rüzgârlarıyla birlikte ise Roman müzisyenler ekseninde daha profesyonelce üretilen, ağırlıkla enstrümantal projeler ortaya çıktı. Bu kitapta ele alınan Roman müzisyenlerin öznesi oldukları bu süreç, alışıldık "çalgıcı" nitelemesinin dönüşümü olarak da yorumlanabilir. Özellikle oldukça sistemli bir hale gelen stüdyo müzisyenliği, "world music" piyasası ile ilişkinin de sonucu olarak bugün müzikal yenilikler ve müzikal üslupların, icra biçimlerinin dönüşmesi anlamında açılımlara olanak sağlayacak durumdadır. Bu potansiyeliyle İstanbul, bugün Türkiye sınırlarının ötesinde bir ilgi ve talep oluşturmuş durumda. Aynı zamanda müzikal anlamda farklı yaklaşım ve sunum biçimlerinin de gündeme geldiği bu güncel durum, icra üzerinden kendini ispatlama/tanımlama, Roman kimliğinin dönüşmesi gibi tartışmaları da beraberinde getiriyor. Bu çerçevede son yıllarda piyasaya sürülen güncel örnekler temelinde yürütülen tartışmalar müzikal temsil çerçevesi içinde anlamlıdır ve belli kimlik duruşlarını ifade etmektedirler.-Arka Kapak-

Tarihsel olarak Türkiye'deki eğlence piyasasının önemli bir parçası olan Roman müzisyenlerin müzik piyasasasındaki konumları, müzik piyasası/kayıt endüstrisi ile geleneksel müzik üretiminin karşılıklı ve karmaşık ilişkisi çerçevesinde tartışılması gereken bir konudur. 1960'tan sonra kayıt endüstrisinin yaygınlaşarak genişlemesi ile birlikte Roman müzisyenler müzik piyasasında önemli bir ağırlık edindiler. 1990'larla beraber esen "world music" rüzgârlarıyla birlikte ise Roman müzisyenler ekseninde daha profesyonelce üretilen, ağırlıkla enstrümantal projeler ortaya çıktı. Bu kitapta ele alınan Roman müzisyenlerin öznesi oldukları bu süreç, alışıldık "çalgıcı" nitelemesinin dönüşümü olarak da yorumlanabilir. Özellikle oldukça sistemli bir hale gelen stüdyo müzisyenliği, "world music" piyasası ile ilişkinin de sonucu olarak bugün müzikal yenilikler ve müzikal üslupların, icra biçimlerinin dönüşmesi anlamında açılımlara olanak sağlayacak durumdadır. Bu potansiyeliyle İstanbul, bugün Türkiye sınırlarının ötesinde bir ilgi ve talep oluşturmuş durumda. Aynı zamanda müzikal anlamda farklı yaklaşım ve sunum biçimlerinin de gündeme geldiği bu güncel durum, icra üzerinden kendini ispatlama/tanımlama, Roman kimliğinin dönüşmesi gibi tartışmaları da beraberinde getiriyor. Bu çerçevede son yıllarda piyasaya sürülen güncel örnekler temelinde yürütülen tartışmalar müzikal temsil çerçevesi içinde anlamlıdır ve belli kimlik duruşlarını ifade etmektedirler.-Arka Kapak-

Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat