Türk Mûsıkîsi Ve Armoni Yalçın Tura

Türk Mûsıkîsi Ve Armoni Türk Mûsıkîsinin Mes'eleleri - 2

%10 indirimli
117,00TL
105,30TL
Taksitli fiyat: 9 x 12,87TL
Temin süresi 5 gündür.
Stok Kodu
978-605-326-400-2
Boyut
16 x 24
Sayfa Sayısı
96
Basım Yeri
İstanbul
Baskı
2
Basım Tarihi
2019
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
Türkçe
978-605-326-400-2
362089
Türk Mûsıkîsi Ve Armoni
Türk Mûsıkîsi Ve Armoni Türk Mûsıkîsinin Mes'eleleri - 2
105.30

Osmanlı Devleti'nin tarihi boyunca zaman zaman, kimi geçici, kimi kalıcı iyileştirme ya da yenileme çalışmaları görülmüştür. Bunlann en önemlilerinden biri Sultan 2. Mahmud'un, Yenigeri düzenini ve onunla birlikte geleneksel askeri müzik topluluğu olan "Mehterhâne"yi 1828'de kaldırıp, yerine Batı tarzı müzik yapacak "Müsiki-yi Hümâyün"u kurmasıyla gerçekleşen müzik reformudur. Bu topluluktan yetişen sanatçılar, bir yandan geleneksel müziğimizi saptamaya ve geliştirmeye çalışırken bir yandan da Batı tarzının en önemli özelliklerinden biri olan "çoksesliliği" kendi müziğimize uygulamayı denemişler ve bu yolda, daha 19. yüzyılın sonlarından başlayarak günümüze değin süren çeşitli çalışmalar yapmışlardır. Kuram, yapı ve karakter bakımından birbirinden oldukça farklı bu iki tarzı yeni bir sentezde bir araya getirebilme amacıyla çeşitli kişiler tarafından çeşitli öneriler ileri sürmüş, denemeler yapılmıştır. Türk müziğindeki kargaşa ve kaosu kendine dert edinen ve yarım asırdan fazla bir süredir, gerek söz ve besteleriyle, gerekse nazari bakımdan ortaya koyduğu düşünceleriyle tanınmış olan Prof. Yalçın Tura, bu "çokseslilik" tecrübesine hem fikri, hem de tarihi noktalardan ışık tutuyor. Kendisinin yine yayınevimizce neşredilmiş olan "amiral gemi"si mahiyetindeki eseri Türk Mûszkisinin Mes'eleleri'nin ardından, onun mütemmim cüzirnahiyetindeki bu eserle müziğimize gönül vermiş herkesin, iki asırdır devam eden tartışmalarda zihinlerine ışık, gönüllerine ferahhk duygusu veriyor.

 

Osmanlı Devleti'nin tarihi boyunca zaman zaman, kimi geçici, kimi kalıcı iyileştirme ya da yenileme çalışmaları görülmüştür. Bunlann en önemlilerinden biri Sultan 2. Mahmud'un, Yenigeri düzenini ve onunla birlikte geleneksel askeri müzik topluluğu olan "Mehterhâne"yi 1828'de kaldırıp, yerine Batı tarzı müzik yapacak "Müsiki-yi Hümâyün"u kurmasıyla gerçekleşen müzik reformudur. Bu topluluktan yetişen sanatçılar, bir yandan geleneksel müziğimizi saptamaya ve geliştirmeye çalışırken bir yandan da Batı tarzının en önemli özelliklerinden biri olan "çoksesliliği" kendi müziğimize uygulamayı denemişler ve bu yolda, daha 19. yüzyılın sonlarından başlayarak günümüze değin süren çeşitli çalışmalar yapmışlardır. Kuram, yapı ve karakter bakımından birbirinden oldukça farklı bu iki tarzı yeni bir sentezde bir araya getirebilme amacıyla çeşitli kişiler tarafından çeşitli öneriler ileri sürmüş, denemeler yapılmıştır. Türk müziğindeki kargaşa ve kaosu kendine dert edinen ve yarım asırdan fazla bir süredir, gerek söz ve besteleriyle, gerekse nazari bakımdan ortaya koyduğu düşünceleriyle tanınmış olan Prof. Yalçın Tura, bu "çokseslilik" tecrübesine hem fikri, hem de tarihi noktalardan ışık tutuyor. Kendisinin yine yayınevimizce neşredilmiş olan "amiral gemi"si mahiyetindeki eseri Türk Mûszkisinin Mes'eleleri'nin ardından, onun mütemmim cüzirnahiyetindeki bu eserle müziğimize gönül vermiş herkesin, iki asırdır devam eden tartışmalarda zihinlerine ışık, gönüllerine ferahhk duygusu veriyor.

 
Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 105,30    105,30   
2 54,76    109,51   
3 37,21    111,62   
6 18,95    113,72   
9 12,87    115,83   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 105,30    105,30   
2 54,76    109,51   
3 37,21    111,62   
6 18,95    113,72   
9 12,87    115,83   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat