Eserde; Türk Musikisi'nde kullanılmış ve kullanılmakta olan form'lar incelenirken, kompozisyon için gereken ön bilgilerde, belirli ölçü içinde verilmeye çalışılmıştır. Bu arada hangi form'ların hangi devirlerde ilgi gördüğü, hangi bestekarların hangi form'larda daha çok eser verdiği, hangi makamlarda hangi form'un daha çok kullanıldığı, geniş bir arşiv araştırması ile incelenmiştir. Ayrıca, bazı form'larda Farsça yazılmış güftelerin tercih edildiği dikkati çekmektedir. Bestekarlarımızın elimizdeki eserlerinden, klasik form'lardaki tasarruflarında kullandıkları makamlarda gözden geçirilmiştir. Kar, Beste, Ağır ve Yürük Semai gibi Türk Musikisinin büyük formlarına ait repertuar elden geldiğince taranmış olup, geçmişteki büyük bestekarlarımızın bu alanda ne kadar büyük atılımlara imza attıkları gözlenmiştir.
Eserde; Türk Musikisi'nde kullanılmış ve kullanılmakta olan form'lar incelenirken, kompozisyon için gereken ön bilgilerde, belirli ölçü içinde verilmeye çalışılmıştır. Bu arada hangi form'ların hangi devirlerde ilgi gördüğü, hangi bestekarların hangi form'larda daha çok eser verdiği, hangi makamlarda hangi form'un daha çok kullanıldığı, geniş bir arşiv araştırması ile incelenmiştir. Ayrıca, bazı form'larda Farsça yazılmış güftelerin tercih edildiği dikkati çekmektedir. Bestekarlarımızın elimizdeki eserlerinden, klasik form'lardaki tasarruflarında kullandıkları makamlarda gözden geçirilmiştir. Kar, Beste, Ağır ve Yürük Semai gibi Türk Musikisinin büyük formlarına ait repertuar elden geldiğince taranmış olup, geçmişteki büyük bestekarlarımızın bu alanda ne kadar büyük atılımlara imza attıkları gözlenmiştir.