Türk müziğinde herhangi bir gam söz konusu değildir. Herhangi bir makamın dizisi söz konusudur. Türk müziğinde tek başına bir gam (dizi) yoktur. Tek başına ikili, üçlü, dörtlü, beşli, altılı v.s. vardır ki bunlar da belli bir yapı altında olmak şartı ile makamların oluşumunda (dizi teşkili) kullanılırlar. Bildiğiniz gibi müzikte duyum esastır. Bu iş için de notaları duymak gerekir, işte notayı okuyarak çıkaracağımız ses (terennüm) meşk çalışması olarak yapılmalıdır. Bu kitap klâsik Türk musikisindeki olması gereken solfej kavramını oluşturmaya çalışmaktadır.
Türk müziğinde herhangi bir gam söz konusu değildir. Herhangi bir makamın dizisi söz konusudur. Türk müziğinde tek başına bir gam (dizi) yoktur. Tek başına ikili, üçlü, dörtlü, beşli, altılı v.s. vardır ki bunlar da belli bir yapı altında olmak şartı ile makamların oluşumunda (dizi teşkili) kullanılırlar. Bildiğiniz gibi müzikte duyum esastır. Bu iş için de notaları duymak gerekir, işte notayı okuyarak çıkaracağımız ses (terennüm) meşk çalışması olarak yapılmalıdır. Bu kitap klâsik Türk musikisindeki olması gereken solfej kavramını oluşturmaya çalışmaktadır.