Çeşitli projelere; proje ve müzik yönetmeni, ses mühendisi, bağlama sanatçısı ve aranjör unvanlarıyla katkıda bulunan ve şimdi ise “Türk Müziği Enstrümanlarının Frekans Aralıkları” adlı kitap çalışmasıyla müziğin bilimsel yönüne katkı sağlayan değerli müzisyen ve yazar Emirhan Kartal, Türkçe kaynak niteliğinde bir dokümanın olmaması nedeniyle, üzerinde yeterince durulamayan bir konuyu ele almaktadır. Türk Müziği enstrümanlarının frekans aralıklarının, tını analizlerinin ve ses sahalarının incelenip, materyalinin oluşturulup, sisteme dayandırılmasının amaçlandığı kitabını yazar Emirhan Kartal şu şekilde açıklıyor: Çalışma 2 Bölüm başlığı altında incelenmektedir. 1.Bölüm'de maddenin titreşimi sonucu oluşan ses ve ses dalgalarının özellikleri, 2.Bölüm'de ise, enstrümanları dört ana sınıfa ayırarak enstrümanların özellikleri, frekans aralıkları, harmonik analizleri incelenmektedir. Ayrıca, kitap arasında ek olarak verilen tabloda, Türk Müziği enstrümanlarının frekans aralıkları ve ayrıca ses sahaları da gösterilmektedir. Bu da Türk Müziği enstrümanlarına hangi aralıklar arasında nota yazılması gerektiğini vurgulamak açısından büyük önem arz etmektedir.
Çeşitli projelere; proje ve müzik yönetmeni, ses mühendisi, bağlama sanatçısı ve aranjör unvanlarıyla katkıda bulunan ve şimdi ise “Türk Müziği Enstrümanlarının Frekans Aralıkları” adlı kitap çalışmasıyla müziğin bilimsel yönüne katkı sağlayan değerli müzisyen ve yazar Emirhan Kartal, Türkçe kaynak niteliğinde bir dokümanın olmaması nedeniyle, üzerinde yeterince durulamayan bir konuyu ele almaktadır. Türk Müziği enstrümanlarının frekans aralıklarının, tını analizlerinin ve ses sahalarının incelenip, materyalinin oluşturulup, sisteme dayandırılmasının amaçlandığı kitabını yazar Emirhan Kartal şu şekilde açıklıyor: Çalışma 2 Bölüm başlığı altında incelenmektedir. 1.Bölüm'de maddenin titreşimi sonucu oluşan ses ve ses dalgalarının özellikleri, 2.Bölüm'de ise, enstrümanları dört ana sınıfa ayırarak enstrümanların özellikleri, frekans aralıkları, harmonik analizleri incelenmektedir. Ayrıca, kitap arasında ek olarak verilen tabloda, Türk Müziği enstrümanlarının frekans aralıkları ve ayrıca ses sahaları da gösterilmektedir. Bu da Türk Müziği enstrümanlarına hangi aralıklar arasında nota yazılması gerektiğini vurgulamak açısından büyük önem arz etmektedir.