Bir müzik sisteminde ana ses dizisinin ne olduğu veya ne olması gerektiği meselesi, o müzik sisteminin temel konularından biridir. “Müzik ses sistemi”ni, müziğin en temel meselelerinden biri olarak kabul edersek, “müzikte ana dizi” konusunu da ses sisteminin önemli meselelerinden biri olarak ele alabiliriz. Bir müzik sisteminin doğru bir temele oturması ve müzik teorisi ile müzik pratiğinin birbirine uyumunun azami düzeyde sağlanabilmesi için yukarıda belirtilen temellerin sağlam bir şekilde atılmış olması gerektiğini düşünüyoruz. Bu kitabın konusunu oluşturan Türk Müziğinde ana ses dizisi için “Türk Müziğinde bir ana dizi şart mıdır?” sorusundan başlayıp “her makamın ses dizisi bir ana dizidir” veya “bir veya iki oktavlık sabit bir ses dizisi ana dizi olsun” ya da “sadece dörtlü ve beşlileri ana dizi olarak kabul edelim”e kadar birçok çözüm önerisi ileri sürülebilir. Genel itibarıyla bilimsel süreç, pek çok araştırmacının bir problem üzerinde çalışıp zaman içinde her birinin bu problemin çözümüne katkıda bulunması şeklinde işler. Bu kitapta, Türk Müziğinin yaklaşık 800 yıldır tatmin edici bir şekilde çözüme ulaştırılamamış “ana dizi” problemine, bilimsel bir yaklaşımla iki adet çözüm önerisi sunulmaktadır.
Bir müzik sisteminde ana ses dizisinin ne olduğu veya ne olması gerektiği meselesi, o müzik sisteminin temel konularından biridir. “Müzik ses sistemi”ni, müziğin en temel meselelerinden biri olarak kabul edersek, “müzikte ana dizi” konusunu da ses sisteminin önemli meselelerinden biri olarak ele alabiliriz. Bir müzik sisteminin doğru bir temele oturması ve müzik teorisi ile müzik pratiğinin birbirine uyumunun azami düzeyde sağlanabilmesi için yukarıda belirtilen temellerin sağlam bir şekilde atılmış olması gerektiğini düşünüyoruz. Bu kitabın konusunu oluşturan Türk Müziğinde ana ses dizisi için “Türk Müziğinde bir ana dizi şart mıdır?” sorusundan başlayıp “her makamın ses dizisi bir ana dizidir” veya “bir veya iki oktavlık sabit bir ses dizisi ana dizi olsun” ya da “sadece dörtlü ve beşlileri ana dizi olarak kabul edelim”e kadar birçok çözüm önerisi ileri sürülebilir. Genel itibarıyla bilimsel süreç, pek çok araştırmacının bir problem üzerinde çalışıp zaman içinde her birinin bu problemin çözümüne katkıda bulunması şeklinde işler. Bu kitapta, Türk Müziğinin yaklaşık 800 yıldır tatmin edici bir şekilde çözüme ulaştırılamamış “ana dizi” problemine, bilimsel bir yaklaşımla iki adet çözüm önerisi sunulmaktadır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 80,00 | 80,00 |
2 | 41,60 | 83,20 |
3 | 28,27 | 84,80 |
6 | 14,40 | 86,40 |
9 | 9,78 | 88,00 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 80,00 | 80,00 |
2 | 41,60 | 83,20 |
3 | 28,27 | 84,80 |
6 | 14,40 | 86,40 |
9 | 9,78 | 88,00 |