Türk müziği repertuvarında beylik olarak adlandırılan aranağmeler, kaynak ve kayıtlardan toplanıp tasnif edilerek bu kitapta müzik âlemine toplu şekilde sunulmuştur. Melodik yapısı ve ritmik akışı beğenilen, sevilen ve bir çoğunun kimin tarafından yazıldığı bilinmeyen bazı aranağmeler aynı makam ve usulde bestelenmiş aranağmesi olmayan şarkıların başında ve sonunda çalınmaktadır. Özellikle Türk müziğinin vazgeçilmez bir türü olan fasıl icrasında da kullanılan bu aranağmelere müzisyenler arasında "Beylik" adı verilmiştir. Beylik aranağmeler bazı eserlerle o kadar bütünleşmiştir ki, bir bakıma eserin kendi aranağmesi gibi kabul görmüştür. Bu tür aranağmeler kitap içerisinde bir açıklama ile beraber yer almaktadır.
Türk müziği repertuvarında beylik olarak adlandırılan aranağmeler, kaynak ve kayıtlardan toplanıp tasnif edilerek bu kitapta müzik âlemine toplu şekilde sunulmuştur. Melodik yapısı ve ritmik akışı beğenilen, sevilen ve bir çoğunun kimin tarafından yazıldığı bilinmeyen bazı aranağmeler aynı makam ve usulde bestelenmiş aranağmesi olmayan şarkıların başında ve sonunda çalınmaktadır. Özellikle Türk müziğinin vazgeçilmez bir türü olan fasıl icrasında da kullanılan bu aranağmelere müzisyenler arasında "Beylik" adı verilmiştir. Beylik aranağmeler bazı eserlerle o kadar bütünleşmiştir ki, bir bakıma eserin kendi aranağmesi gibi kabul görmüştür. Bu tür aranağmeler kitap içerisinde bir açıklama ile beraber yer almaktadır.