Geleneksel mûsikîmizin temeli olan makamlar ve eserlerin icrâları, çocukluk yıllarından itibaren, sanat hayatını ve mûsikîmizi anlamam konusunda bana kılavuzluk etmiştir. Bu kitap, ileri müzik icrâsını ve tekniğini geliştirmek isteyen, tüm müzik bilimcilerine faydalı olabilmeyi amaçlamaktadır. Akademik platformda, 1985 yılından itibaren eğitimci olarak birçok teze danışmanlık yaptım. Bilimsel çalışmalarda mûsikîye hizmet vermiş pekçok ustaların icralarını ve besteleri'nin icra analizlerini çalışırken öğrencilerin bu eserleri, notaya alamadıklarını tespit ettim. Bu eksikliklerini, nota değerlerinin büyümesi ile kalıpların bu değerler doğrultusunda kullanılmasından, bir dörtlük notanın, 16'lık, 32'lik, 64'lük, 128'lik nota şekline dönüşmesi sonucunda icrâda zorlukların olduğu ve bu değerdeki çalışma etütlerinin hemen hemen hiç olmadığı ve mûsikîmizde bu değerde eserlerin, az olmasından kaynaklandığına kanaat getirdim. Türk mûsikîsini, öncelikle çeşnilerin meydana getirdiğini, çeşnilerin birbirleriyle birleşmesinden makamların meydana geldiğini biliyoruz. Bu düşünce doğrultusunda, çeşniler geleneksel mûsikîmizin temel seslerin oluşturmaktadır. Bu çeşnilerde yazılan solfej alıştırmalarında tüm kurumsal konular uygulanmıştır. Özellikle büyük değerlerde nota ve ritmik kalıplarla, sistemli bir şekilde bu eksikliği en aza indirmeye çalıştım. İleri icrâlarda, bu etütlerin akademik paltforma uygun, özellikle büyük değerlerde nota ve ritmik kalıplarla sistematik bir çalışma sonucunda akademik platforma taşımayı hedefledim. Mûsikîmizde makamları çeşniler meydana getirdiği için ilk etapta değer artışlarını çeşniler için yazdım ve Türk Mûsikîsinde Yüksek Solfeje Giriş adıyla yayınladım. Bu kitabı yazmama ışık tutan, müzik bilimcisi, bestekâr, Devlet Sanatçısı Sayın Hocam Necdet Varol'a şükranlarımı bir borç bilirim.
Geleneksel mûsikîmizin temeli olan makamlar ve eserlerin icrâları, çocukluk yıllarından itibaren, sanat hayatını ve mûsikîmizi anlamam konusunda bana kılavuzluk etmiştir. Bu kitap, ileri müzik icrâsını ve tekniğini geliştirmek isteyen, tüm müzik bilimcilerine faydalı olabilmeyi amaçlamaktadır. Akademik platformda, 1985 yılından itibaren eğitimci olarak birçok teze danışmanlık yaptım. Bilimsel çalışmalarda mûsikîye hizmet vermiş pekçok ustaların icralarını ve besteleri'nin icra analizlerini çalışırken öğrencilerin bu eserleri, notaya alamadıklarını tespit ettim. Bu eksikliklerini, nota değerlerinin büyümesi ile kalıpların bu değerler doğrultusunda kullanılmasından, bir dörtlük notanın, 16'lık, 32'lik, 64'lük, 128'lik nota şekline dönüşmesi sonucunda icrâda zorlukların olduğu ve bu değerdeki çalışma etütlerinin hemen hemen hiç olmadığı ve mûsikîmizde bu değerde eserlerin, az olmasından kaynaklandığına kanaat getirdim. Türk mûsikîsini, öncelikle çeşnilerin meydana getirdiğini, çeşnilerin birbirleriyle birleşmesinden makamların meydana geldiğini biliyoruz. Bu düşünce doğrultusunda, çeşniler geleneksel mûsikîmizin temel seslerin oluşturmaktadır. Bu çeşnilerde yazılan solfej alıştırmalarında tüm kurumsal konular uygulanmıştır. Özellikle büyük değerlerde nota ve ritmik kalıplarla, sistemli bir şekilde bu eksikliği en aza indirmeye çalıştım. İleri icrâlarda, bu etütlerin akademik paltforma uygun, özellikle büyük değerlerde nota ve ritmik kalıplarla sistematik bir çalışma sonucunda akademik platforma taşımayı hedefledim. Mûsikîmizde makamları çeşniler meydana getirdiği için ilk etapta değer artışlarını çeşniler için yazdım ve Türk Mûsikîsinde Yüksek Solfeje Giriş adıyla yayınladım. Bu kitabı yazmama ışık tutan, müzik bilimcisi, bestekâr, Devlet Sanatçısı Sayın Hocam Necdet Varol'a şükranlarımı bir borç bilirim.