Türklerde Ezan ve Sala Musikisi Uygulamaları (Günümüz Örnekleriyle) %1

Türklerde Ezan ve Sala Musikisi Uygulamaları (Günümüz Örnekleriyle) Günümüz Örnekleriyle

%10 indirimli
35,00TL
31,50TL
Taksitli fiyat: 9 x 3,85TL
Temin süresi 5 gündür.
Stok Kodu
978-6059-036-39-9
Boyut
13 x 19
Sayfa Sayısı
200
Basım Yeri
İstanbul
Basım Tarihi
Ağustos 2015
Kapak Türü
Karton Kapak
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
Türkçe
978-6059-036-39-9
8073
Türklerde Ezan ve Sala Musikisi Uygulamaları (Günümüz Örnekleriyle)
Türklerde Ezan ve Sala Musikisi Uygulamaları (Günümüz Örnekleriyle) Günümüz Örnekleriyle
31.50

Türklerde gerek bireyler nezdinde gerekse devlet düzeyinde İslamiyet ile buluşması elbette hayatın her aşamasında, doğal olarak gelenekleri ve görenekleri etkisi altına almıştır. Bu etkilenmeden en güçlü payı müskinin aldığı söylenebilir. Türklerin güçlü musikilerinin olduğu Çin, Moğol, Rus ve Türk kaynaklarında açıkça ifade edilmektedir.

Bu musiki içerisinde devlet ve halk tabanlı iki ayrı tür olduğu ,her iki türünde kendi alt katmanlarını oluşturduğu bilinmektedir. Devlet elinde gelişen Musikinin han, Kağan yani Hun döneminden Osmanlı’ya nevbet tabıl ve mehter aracılığı ile aktarıldığı ve bu aktarımın güçlü bir Mevlevi musikisi ile Türk Sanat/Saray musikisi ve Türk Din musikisini oluşturduğu, halk elindeki musikinin deyiş ve nefesler aracılığı ile dergahlarda da Halk musikisi ve tasavvuf musikisini oluşturduğu anlaşılmaktadır.

Tüm bu gelişmeler içerisinde konumuz ile doğrudan bağlantısı olan Türk Din musikisinin konuları arasında yer alan cami musikisinin yeri hem Türkler için, hem de İslam inancı için çok özel bir konumda bulunmaktadır.

Türklerde gerek bireyler nezdinde gerekse devlet düzeyinde İslamiyet ile buluşması elbette hayatın her aşamasında, doğal olarak gelenekleri ve görenekleri etkisi altına almıştır. Bu etkilenmeden en güçlü payı müskinin aldığı söylenebilir. Türklerin güçlü musikilerinin olduğu Çin, Moğol, Rus ve Türk kaynaklarında açıkça ifade edilmektedir.

Bu musiki içerisinde devlet ve halk tabanlı iki ayrı tür olduğu ,her iki türünde kendi alt katmanlarını oluşturduğu bilinmektedir. Devlet elinde gelişen Musikinin han, Kağan yani Hun döneminden Osmanlı’ya nevbet tabıl ve mehter aracılığı ile aktarıldığı ve bu aktarımın güçlü bir Mevlevi musikisi ile Türk Sanat/Saray musikisi ve Türk Din musikisini oluşturduğu, halk elindeki musikinin deyiş ve nefesler aracılığı ile dergahlarda da Halk musikisi ve tasavvuf musikisini oluşturduğu anlaşılmaktadır.

Tüm bu gelişmeler içerisinde konumuz ile doğrudan bağlantısı olan Türk Din musikisinin konuları arasında yer alan cami musikisinin yeri hem Türkler için, hem de İslam inancı için çok özel bir konumda bulunmaktadır.

Bonus Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,50    31,50   
2 16,38    32,76   
3 11,13    33,39   
6 5,67    34,02   
9 3,85    34,65   
Maximum Kartlar
Taksit Sayısı Taksit tutarı Genel Toplam
Tek Çekim 31,50    31,50   
2 16,38    32,76   
3 11,13    33,39   
6 5,67    34,02   
9 3,85    34,65   
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat